Jdi na obsah Jdi na menu
 


 
Obecné informace, pokud jedete na dřevárnu poprvé:
 
Pokud má někdo ruku na hlavě, znamená to, že je na místě „neherně“ nebo že je neviditelný – tzn. že ho vaše postava nevidí. Neherně je na místě člověk pokud například ztratil mobil a hledá ho, nebo pokud si jde třeba do stanu pro něco k jídlu. Často takto uvidíte organizátory, kteří se tímto způsobem jdou spolu dohodnout, jak dále bude hra pokračovat.
Pokud někoho zasáhnete, oznámíte mu, za kolik životů jste ho zranili (např. „za jedna“).
Smí se jen sekat a to s viditelným nápřahem a pouze tou částí zbraně, kde má čepel. Bodat se smí pouze kopím a dýkami, které jsou schváleny jako vrhací (jsou dostatečně měkčené). Pokud vaše postava zemřela, přesouváte se do města, kde se oživíte(viz níže) a při přesunu máte zbraň za hlavou – tím dáváte najevo, že jste mrtví a že na vás nemá nikdo útočit.
 
Strany / frakce a questy

V bitvě budou figurovat dvě hráčské strany a to Řád a Chaos. Stranám velí velitel ze strany hráčů a každá strana má svou subfrakci elitních bojovníků, které velí člověk ze strany organizace a která podléhá velení frakce. Každá strana má také vlastní pevnost. Strany jsou po celou dobu konání bitvy navzájem znepřáteleny, takže spojenectví mezi nimi nepřipadá v úvahu! Questy budou jak pro obě strany stejné (je třeba splnit dříve než opačná strana), tak individuální pro každou strany. Questy budou jak bojové(něco zabít), tak hledací (sehnat nějaký předmět), tak i logické (vyluštit hádanky a šifry). Z tohoto důvodu apeluji na hráče, aby v průběhu konání akce přemýšleli a banálně řešitelné (logické) problémy neřešili tím, že se na ně vykašlou, protože nevědí jak.. Hrajte RP alespoň do té míry, že pokud si s něčím nevíte rady (např. jak něco zabít), tak si musíte u někoho sehnat informace, co s tím. Dřevárna není vždy jen o tom bezmyšlenkovitě chodit a všechno zabíjet.. Ostatně pokud se třeba budete v průběhu hry chvíli nudit a napadne vás nějaký jednoduchý zrealizovatelný quest zapadající do děje, přijďte s ním za mnou ( Shadow ) a můžeme ho do děje zařadit.

 

Boj

Bojovat se bude zbraněmi změkčenými a omezenými délkou (případně nátahem). Zbraně by měly připomínat (alespoň přibližně) jejich historické kopie, kus klacku obalený karimatkou, co někdo bude vydávat za meč bude okamžitě vyřazen a podobně. Jakákoliv nevyhovující zbraň bude hráči zabavena jakýmkoliv organizátorem, který to uzná za vhodné a vydána až po skončení akce. Zásahové plochy budou velký neoprén, takže ruce od zápěstí nahoru, nohy od kotníků nahoru a trup. Hlava, krk, rozkrok jsou zakázané plochy.

 

Tabulka zbraní:
Zbraň
Max. délka/nátah
Zbraň
Max. délka/nátah
Jednoruční zbraně
100cm
Dýky
35 cm
Sekery,kladiva
110cm
Kombinace
Součet 150cm
Obouruční meč
140cm
Luk/kuše
nátah 15kg
Kopí
pouze po dohodě
Štít
Průměr 60cm

 

Netradiční kousky zbraní a tyčové zbraně prosím před bitvou zkonzultujte s organizátory, nebo riskujete, že je nebudete moci používat (tollranders@seznam.cz) .

Řemdihy jsou zakázány, vrhací dýky povoleny (ale až po přísném schválení měkkosti). Šípy a šipky střelných zbraní musí mít větší obalení hrotu než oční důlek(cca 5cm). Kroužková zbroj zaručuje imunitu proti vrhacím zbraním, plátová pak i proti zbraním střelným(pouze pokud projektil zasáhne místo, kde se zbroj nachází).

 

 Smrt

Pokud vaše postava zemře (počet životů 0 a méně), zůstává na místě po dobu dvou minut (v případě větších bitev si lehne stranou, kdyby jí chtěl někdo obrat či oživit. Pokud bude pěkné počasí, tak prosím, aby hráči při smrti padali na zem(vypadá to lépe), pokud bude mokro, tak stůjte, ale se zbraní za hlavou(nechceme přeci, aby slečnám nastydly vaječníky, že?:] ). Poté se hráč může odebrat do své pevnosti, kde se oživí. Pokud jste u sebe při smrti měli nějaký herní předmět a nikdo vás o něj neobral, odevzdejte ho, prosím, někomu z organizátorů (ti vám budou představeni na místě). Po smrti si nepamatujete vůbec nic z předchozího života, ani kdo je vaše vlastní matka (vyjímka je, pokud vás někdo vzkřísí). Po oživení a setkání se s vlastní skupinou vám naběhnou všeobecně známé herní věci, (jako jsou třeba momentální questy), ale nepamatujete si, jak vaše postava zemřela, pokud vám to někdo herně neřekne.

 

 

 

 

Pevnosti

Každá strana bude mít vlastní pevnost. Tato pevnost slouží jako místo, kde se můžou hráči oživovat, léčit apod. Léčení 1 života trvá 3 minuty a doba reinkarnace(oživení) je pro každého hráče 15 minut ve vlastní pevnosti, vyjímku tvoří osobní sráž – 20 min a vůdci frakce a subfrakce – 30 min. Léčení NIKDY netrvá déle než reinkarnace (tzn. pokud si hráč léčí 7 životů, tak během 12-ti min si vyléčí 4 životy a při patnácté minutě si vyléčí zbytek, tzn zbylé 3životy). V pevnosti se dá také regenerovat mana a to rychlostí 1 mana / 4 minuty. Regenerace many také nikdy netrvá déle než reinkarnace(viz léčení). Dobývat pevnost může pouze vládce. Dobývání probíhá tak, že hrdina zvolá, že obléhá pevnost a pokud pak všechny jeho obyvatele vymlátí nebo zažene na útěk je jejich město jeho. Může ho ale pouze vyrabovat(pouze to, co tam druhá strana má, nic navíc se dávat nebude), pak ho musí neprodleně opustit a nechat ho původním vlastníkům. Při dobytí města se také zboří jedna postavená budova(bude provedeno náhodně). Město je možné dobývat (ať úspěšně nebo neúspěšně) pouze jednou za 30 min. Při dobývání města se ruší probíhající léčení a reinkarnace. Každé město bude mít zpočátku bránu pouze na jednom místě (charakteristika bran je nicméně různá pro Řád a pro Chaos - nechte se překvapit).

 

Zkušenosti(expy) a postupování o úrovně

Aby se vaše postava získala drobné bonusy, případně se naučila nějakou dovednost, musí postoupit o úroveň. Rozdělování expů probíhá následovně: za splnění úkolu rozděluje zkušenosti zadávající questu, za zabití neutrálního creepu dává expy creep (expy se dostávají pouze za nějaké silnější creepy) a za zabití hráče se žádné expy nedávají. Maximální úroveň hráče je 4 a začíná se na úrovni 1. Na postup na druhou úroveň potřebujete 5 zkušeností, na postup na třetí potřebujete dalších 5 zkušeností a na postup na postup na čtvrtou úroveň potřebujete dalších 15 zkušeností (celkem je tedy na čtvrtou úroveň potřeba 25 zkušeností). Expy zůstávají hráči i po smrti, takže se nemusíte bát zemřít - tedy alespoň herně:o) .

 

Povolání:  

Pozn.: dovednosti, které má postava na nižších úrovních jí zůstávají i na těch vyšších.

 

Bojovník:
1.úroveň – 2 životy, může používat jakékoli povolené zbraně a štíty
2.úroveň – 3 životů
3.úroveň – 4 životů
4.úroveň – 4 životů, zraňuje za dva
 
Kněží (max 4 hráči každé strany):
1.úroveň – 2 životy, může používat jen jednoruční zbraně, luky a vrhačky, jednou za 10 min umí vyléčit otravu
2.úroveň – 2 životy, 2 many, umí seslat kouzlo léčení a negace magie
3.úroveň – 3 životy, 4 many
4.úroveň – 3 životů, 6 many, umí seslat kouzlo velké léčení
 
Battlemage (max 3 hráči každé strany):
1.úroveň – 2 životy, může používat jakékoli povolené zbraně a štíty
2.úroveň – 2 životy, 2 many, umí seslat kouzlo strach a negace magie
3.úroveň – 3 životů, 4 many, umí seslat kouzlo zraň
4.úroveň – 3 životů, 7 many, umí seslat kouzlo blesk
 
Osobní stráž (2 hráči každé strany, volí vůdce):
1.úroveň – 3 životy, 2 many, může používat jakékoli povolené zbraně a štíty, umí seslat kouzlo ochrana
2.úroveň – 4 životů, 2 many
3.úroveň – 5 životů, 4 many
4.úroveň – 5 životů, 4 many, zraňuje za dva, umí seslat kouzlo věrná stráž
 
Vůdce strany:
bez úrovní, druhy den akce získává bonusy navíc
první den 5 životy, druhý den 7 životů
první den 6 many, druhý den 10 many
první den umí kouzla: strach, zraň, léčení, oživení
druhý den umí navíc: blesk, děs, velké léčení, velké oživení
po celou dobu hry také zraňuje za dva
 
Vůdce subfrakce (Řád Paladinů, Rytíři Chaosu):
bez úrovní, druhý den akce získává bonusy navíc
první den 4 životů, druhý den 5 životů
první den 4 many, druhý den 6 many
první den umí kouzla: strach, bojový řev/požehnání, odolnost
druhý den umí navíc: vytvoření iluze
 
 
Elitní bojovníci (členové subfrakce):

Pouze bojovníci; všichni +1 život

 

 

Kouzla

Kouzly vládnou některé creepy a vládci stran, jednoduchá kouzla zvládá i osobní stráž, speciální povolání(viz níže) a velitelé subfrakcí. Kouzlení probíhá tak, že kouzlící člověk  řekne zaklínadlo (ve správném pořadí power wordů=kouzelná slabika) a poté určí na koho co se sílá a oznámí i účinky kouzla (standardní kouzla jsou popsána v pravidlech a každý je bude znát, protože u těch se řekne často jen název kouzla). Mana se doplňuje meditací nebo požitím lektvarů.
 
Seznam kouzel:

Každý hráč může být cílem stejného kouzla pouze jednou za střet (tzn. nemůžete přijít a vypálit do jedné osoby tři blesky..). 

 

Léčení (In Mani)
cena: 2 many
Vyléčí zvolenému hráči jeden život
 
Velké léčení (In Vas Mani)
cena: 3 many
Vyléčí zvolenému hráči dva životy
 
Zraň (An Mani)
cena: 2 many
Zraní zvoleného hráče za jeden život
 
Blesk (In Jux Hur)
cena: 3 many
Zraní zvoleného hráče za dva životy
 
Ochrana (In Sanct)
cena: 2 many

Funguje pouze na vůdce strany. Každé zranění, které vůdce obdrží, mu způsobí ztrátu pouze jednoho životu, bez ohledu na to, za kolik útočník zraňuje. Působí i na magii.

 

Věrná stráž (Sanct Rel Jux)
cena: 4 many

Funguje pouze na vůdce strany. Každé zranění, které vůdce obdrží, se reflektuje i na útočníka (tzn. pokud někdo zraní vůdce za 2 životy, sám dva ztratí).

 

Strach (In Jux)
cena: 1 mana
Zvolený hráč musí utíkat 30 metrů
  
Děs (In Vas Jux)
cena: 2 many
Jako strach, ale působí na 3 zvolené hráče
 
Oživení (An Corp)
cena: 4 many
Oživí mrtvou postavu
 
Hromadné oživení (An Vas Corp)
cena: 10 many
Oživí tři zvolené hráče
 
Bojový řev / požehnání (Uus Jux)
cena: 4 many
Všichni členové subfrakce v okolí získají bonus +1 na zranění na první zásah
 
Odolnost (Uus Mani)
cena: 2 many

účinek: Na dobu střetu přidá vybranému hráči 1 život. Funguje pouze na členy subfrakce.

Negace magie (An Jux)
cena: stejná jako rušené kouzlo
Ruší účinek kouzla. Sesílá se ihned poté, co na vás někdo zakouzlí. Působí pouze na sesilatele, nemůžete negovat kouzlo seslané na spolubojovníka.

 

Vytvoření iluze (In Quas) 
cena: 0 many, jednou za hodinu
všichni členové subfrakce, kteří jsou poblíž, jsou na 4 vteřiny neviditelní.
 
 
 
 
CP/creepy

CP jsou postavy, které jsou pro průběh akce nebo questů nějak důležité, zadávají úkoly atp. Creepy jsou hráči, kteří hrají příšery, ať už questové, nebo běžné. Tyto postavy vám budou zadávat questy nebo naopak budou cílem vašich questů. Slovo CP má větší váhu, než slovo hráče, takže pokud vám CP něco řekne, tak to platí – ať už jde o rozdělování expů nebo něco jiného. Některá CP jsou organizátoři a jak říkají organizátoři b5a: Slovo organizátora je vždy svaté a jeho oči vidí i za roh. CP mají právo udělovat zkušenost nebo sebrat zkušenost (za špatný roleplaying, za mlácení do hlavy apod.) a kdokoli z orgů může v průběhu akce zabavit zbraň, která není dostatečně obalená, je nalomená atp.

 

 

Těžba surovin:
na herní ploše se budou nacházet pily, kamenolomy a krystalové doly. Těžba v nich probíhá následujícím způsobem:
 
Pila, kamenolom:
každý hráč vytěží 1 dřevo/kámen za 15 min. V jednom „dole“ nesmí těžit více jak 3 hráči najednou. Pokud vás někdo napadne a vy se začnete bránit, musíte poté začít těžit od znovu dalších 15 min (= vyplatí se napadat doly soupeře, pokud mají slabou obranu). Tyto suroviny slouží k vylepšení města, nikoliv jako platidlo u obchodníků, alchymistů,...
 
Krystalový důl:
každý hráč vytěží 1 krystal za 10 min. V jednom „dole“ nesmí těžit více jak 5 hráčů najednou. Pokud vás někdo napadne a vy se začnete bránit, musíte poté začít těžit od znovu dalších 10 min (= vyplatí se napadat doly soupeře, pokud mají slabou obranu). Tato surovina slouží jako platidlo.

 

 

Lektvary:

Ve hře se budou nacházet následující druhy alchymistických udělátek:
 
 
Lektvar nezmara – vyléčí 1 život
 
Trollí krev – vyléčí 2 životy
 
Upíří dotek – za každý zásah soupeře (pouze fyzicky, neplatí na kouzla) si přidáte 1 život. Trvá 5 minut.
 
Lektvar fénixe – přidá nositeli 5 životů, po 5-ti minutách však 5 životů ztratí. Tento lektvar smí vypít pouze řadový hráči, takže žádný velitel, stráž, elitní jednotky..
 
Lektvar víly – přidá 1 many
 

Síla elementů – přidá 3 many

 

Herní lokace

Po herní ploše budou rozmístěny herní lokace, které poznáte podle papíru s popiskem. Tyto lokace můžou představovat úplně cokoliv od lykantropího brlohu po raketoplán. Bude upřesněno na místě.

 

Ostatní
Máte-li dotaz, ptejte se na fóru nebo někoho z organizátorů (viz kontakty).
Jestli jste se dočetli až sem, tak vám blahopřejeme a děkujeme za vynaložené úsilí.
Ti, co to jen letmo prolétli a scrollovali kolečkem dolů, aby věděli jak to skončí, budou posléze odhaleni a obráni o svačiny. :o)))